Επιλέξτε απο το μενού "
Ετικέτες" αριστερά το μάθημα ή το κεφάλαιο που θέλετε καθώς και τις συμβουλές μας για μια επιτυχή πορεία στο δύσκολο έργο σας!

Γενική Περιγραφή των μαθημάτων της Οικονομίας και της
Διοίκηση θα βρείτε στο κάτω μέρος του blog...

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2008

Η "Βάση" εισαγωγής του 10...

Αυτές τις μέρες γίνεται πολύς λόγος σχετικά με τον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό πρόσβασης για τα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κοινώς της "βάσης του δέκα".

Οι απόψεις μας είναι οι ακόλουθες και δεν μπορούμε παρά να αναρωτιόμαστε για τα εξής ζητήματα:

1) Γιατί το 10?
Εμένα δεν μου αρέσει το 10, εγώ θα έλεγα το 18,463...
Η απάντηση που λέει ότι δεν είναι 10 αλλά το μισό της μέγιστης βαθμολογίας που δόθηκε είναι εξίσου γελοία γιατί θα απαντήσω "γιατί το μισό και όχι το 1/4"?
Για τον χαζό της παρέας μας: Το 10 είναι αυθαίρετο.

2) Με ποια λογική θέτουμε ένα ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ μέγεθος ως μέτρο επιλογής?
Είμαι οικονομολόγος και μιλάω, θέλω να πιστεύω, σε άτομα που γνωρίζουν - ή θα μάθουν πολύ σύντομα από την ΑΟΘ της 3ης Λυκείου- ότι δεν ενδιαφέρεται κανείς για τα ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ μεγέθη αλλά για τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ!
Κοινώς, είναι σα να χρησιμοποιούμε το ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ ΑΕΠ ως μέτρο σύγκρισης της επίδοσής της οικονομίας μας διαχρονικά, αντί του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΕΠ!
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Έχουμε 2 μαθητές, ίδιας ικανότητας που καταβάλλουν την ίδια προσπάθεια.
Η μόνη διαφορά είναι ότι ο ένας εξετάστηκε το 2007 και ο άλλος το 2008.
Αν το σύστημα είναι δίκαιο πρέπει ΚΑΙ οι δύο μαθητές να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Το 2007 όμως τα θέματα ήταν πιο εύκολα από το 2008, κοινώς ο μαθητής του 2007 ήταν απλά πιο τυχερός σε σχέση με τον μαθητή του 2008.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Ο μαθητής του 2007 είχε βαθμό πρόσβασης 10,1 και πέρασε το όριο ενώ ο μαθητής του 2008 με 9,9 (παρόλο που διάβασε το ίδιο) δεν πέρασε το όριο.
Για τον χαζό της παρέας: Το 10 δεν μπορεί να λάβει υπόψη του τη δυσκολία των θεμάτων χρονιά με χρονιά οπότε δημιουργεί αδικίες.

3) Γιατί το λένε βάση?
Οι βάσεις προκύπτουν "εγγενώς" από τις επιλογές των μαθητών στο μηχανογραφικό.
Για τον χαζό της παρέας: Άστο...

Προς τους μαθητές μου: Γνωρίζω πως εσείς ειδικά που έχετε εξεταστεί χαμογελάτε διαβάζοντας το post αυτό μιας και σας φαίνεται "δίκαιο" αυτός που δεν διάβασε και κατάφερε (μιας και πρόκειται περί κατορθώματος) να μην πιάσει μέσο όρο 10 να μην περνάει πουθενά. Ίσως να έχετε δίκιο αλλά η "βάση του 10" δεν είναι αποτελεσματικό μέτρο. Κανένας από εσάς δεν διάβασε περισσότερο επειδή φοβόταν το 10 και κανένας από εσάς δεν θα πήγαινε σε μία σχολή τέτοιας κλίμακας.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ:
Για τις προτάσεις μας είναι προφανές ότι κάθε μέτρο αποσκοπεί και σε συγκεκριμένο προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Κοινώς:
ΑΝ θέλουμε δίκαιη μεταχείριση των μαθητών:
Βαθμολογικό όριο εκφρασμένο σε πραγματικά/σχετικά μεγέθη (εξετάσεις τύπου SAT's ή GMAT, GRE μπορούν να αποτελέσουν οδηγό μιας και το τελικό αποτέλεσμα δεν βγαίνει σε απόλυτα αλλά σε σχετικά μεγέθη ανάλογα με τις επιδόσεις των υπολοίπων εξεταζομένων). Με τον τρόπο αυτό μετατρέπεται η ονοματική σε πραγματική βαθμολογία.

ΑΝ θέλουμε να κλείσουμε κάποια ΑΕΙ/ΑΤΕΙ:
Κλείνουμε αυτά που δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό στην εκπαίδευση των σπουδαστών. Δεν κλείνουμε αυτά που απλώς δεν τα ξέρουν οι μαθητές για να τα δηλώσουν ή είναι μακριά...

ΑΝ θέλουμε να δώσουμε κίνητρο στους μαθητές να διαβάζουν:
Τους παρακινούμε δεν τους φοβίζουμε!

ΑΝ θέλουμε να βελτιώσουμε την Τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας:
Κάνουμε ΟΛΑ τα παραπάνω και πολλά άλλα που δεν έχουν καμία σχέση με βάσεις και όρια...

Τρίτη 26 Αυγούστου 2008

Βάσεις 2008

Ανακοινώθηκαν σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας οι Βάσεις Εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ για το 2008.

Μπορείτε να βρείτε τις βάσεις αναλυτικά εδώ:

http://sup.kathimerini.gr/xtra/media/files/kathimerini/xls/vaseis2008.xls

Πηγή: Η Καθημερινή (26/08/2008)


Τα αποτελέσματα των μαθητών μου συγκεντρώνονται και σύντομα θα αναρτηθούν!


Πολλά μπράβο σε όλους και καλή ακαδημαϊκή σταδιοδρομία!!!



Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008

ΑΟΘ - Κεφάλαιο 2

H Ζήτηση των Αγαθών

ΜΕΡΟΣ Α

1. Εισαγωγή

- Πώς προσδιορίζονται οι τιμές των αγαθών;
Οι τιμές των αγαθών προσδιορίζονται στην αγορά απο την αλληλεπίδραση των δυνάμεων της ζήτησης και της προσφοράς.
Θα το δούμε αναλυτικά στο κεφάλαιο 5




2. Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή

- Χρησιμότητα ενός αγαθού: Η ικανοποίηση η οποία απολαμβάνει ο καταναλωτής, σε μία ορισμένη χρονική περίοδο, από την κατανάλωση του αγαθού αυτού.
- Επιδίωξη του καταναλωτή: Να μεγιστοποιεί τη χρησιμότητα που απολαμβάνει.
- Περιορισμοί:
α) Χρηματικό Εισόδημα (ο αριθμός των χρηματικών μονάδων που διαθέτει για την αγορά αγαθών).
β) Τιμές Αγαθών (ο αριθμός των χρηματικών μονάδων που απαιτούνται για την απόκτηση μίας μονάδας από το συγκεκριμένο αγαθό)
- Ορθολογική Συμπεριφορά/ Ορθολογικός Καταναλωτής: Ο καταναλωτής που επιλέγει αυτά τα αγαθά και σε εκείνες τις ποσότητες που του επιτρέπει το εισόδημα του, ώστε από την κατανάλωση τους να μεγιστοποιεί τη χρησιμότητα του.
- Κατάσταση Ισορροπίας: Αν δεν υπάρξει καμία μεταβολή ο καταναλωτής δεν έχει κανένα λόγω να μεταβάλει τη συμπεριφορά του.

3. Νόμος Ζήτησης - Καμπύλη Ζήτησης

Ορισμός: Όταν η τιμή (Ρ) ενός αγαθού μειώνεται, αυξάνεται η ζητούμενη ποσότητα του (Q) και όταν η τιμή του αυξάνεται, μειώνεται η ζητούμενη ποσότητα από το αγαθό αυτό, όταν οι άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη ζήτηση παραμένουν σταθεροί (ceteris paribus).

Παράδειγμα:
Έστω ότι θέλουμε να αγοράσουμε πορτοκάλια. Αν δούμε ότι τα πορτοκάλια είναι πολύ ακριβά θα αγοράσουμε λίγα πορτοκάλια (έως καθόλου) ενώ αν δούμε ότι τα πορτοκάλια είναι πολύ φθηνά θα αγοράσουμε μεγάλη ποσότητα πορτοκαλιών.

Αριθμητικά:

Τιμή (P)

Ζητούμενη Ποσότητα (Q)

0,2

9

0,3

6

0,4

4,5


Αν τώρα θεωρήσουμε ένα σύστημα αξόνων όπου στον κατακόρυφο έχουμε την τιμή και στον οριζόντιο την ποσότητα μπορούμε να πούμε ότι η ατομική καμπύλη ζήτησης ξεκινάει απο πάνω αριστερά και καταλήγει κάτω δεξιά:


Η παραπάνω αρνητική κλίση της καμπύλης ζήτησης οφείλεται στο Νόμο της Ζήτησης


ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν μεταβάλλεται η τιμή του αγαθού τότε έχουμε μετακίνηση επί της καμπύλης ζήτησης


4. Η Αγοραία Καμπύλη Ζήτησης:


Η παραπάνω καμπύλη αποτελεί όπως είπαμε την ατομική καμπύλη ζήτησης, παριστάνει δηλαδή τις προτιμήσεις του ενός ατόμου. Τι γίνεται όμως όταν ενδιαφερόμαστε για το σύνολο των καταναλωτών; Σίγουρα δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες προτιμήσεις!


Σκεφτείτε για παράδειγμα έναν φανατικό, έναν περιστασιακό και έναν μη καπνιστή. Αν η τιμή του πακέτου αυξηθεί πολύ τότε ο μη καπνιστής θα συνεχίζει να μην αγοράζει καθόλου τσιγάρα, ο περιστασιακός καπνιστής θα μειώσει την κατανάλωση του κατά πολύ ενώ ο φανατικός καπνιστής θα αναγκαστεί να μειώσει μεν την κατανάλωση του αλλά για μικρή ποσότητα τσιγάρων - όσο περίεργο και αν σας φαίνεται με πρώτη ματιά, η συμπεριφορά και των τριών καταναλωτών χαρακτηρίζεται ως ορθολογική)


Πως θα βρούμε τη συνολική ζητούμενη ποσότητα και κατά συνέπεια πώς θα παραστήσουμε την Αγοραία (Συνολική) Καμπύλη ζήτησης;

Πολύ απλά για κάθε τιμή θα προσθέσουμε τις ζητούμενες ποσότητες. (ή όπως λέμε θα πάρουμε το οριζόντιο άθροισμα των ατομικών καμπυλών ζήτησης - μιας και στον οριζόντιο άξονα παριστάνουμε τις ποσότητες).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μερικοί απρόσεκτοι μαθητές προκειμένου να βρουν την αγοραία καμπύλη ζήτησης πάνε και προσθέτουν τις τιμές! Αχαρακτήριστο...



Φανατικός Καπνιστής

Περιστασιακός Καπνιστής

Μη Καπνιστής

Τιμή Πακέτου (P)


QA


QB


QΓ

0,50 ευρώ

100

20

0

2,80 ευρώ

80

5

0

25 ευρώ

50

1

0


5. Η Συνάρτηση Ζήτησης


i) Γραμμική συνάρτηση ζήτησης

Καμπύλη Ζήτησης: Ευθεία

Συναρτησιακή μορφή: Qd=α+βΡ

α>0

β<0>


ii) Ισοσκελής Υπερβολή

Καμπύλη Ζήτησης: Ισοσκελής Υπερβολή

Συναρτησιακή μορφή: Qd=A/P

Όπου ΠΑΝΤΑ Qd*P=A (=συνολική δαπάνη)


6. Άλλοι Προσδιοριστικοί Παράγοντες της Ζήτησης


Είπαμε πιο πριν ότι ο Νόμος της Ζήτησης (αρνητική σχέση μεταξύ τιμής και ζητούμενης ποσότητας) ισχύει όταν οι υπόλοιποι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης παραμένουν αμετάβλητοι (Ceteris Paribus = τα άλλα ίσα ή σταθερά).


Τι θα συμβεί όμως, αν για παράδειγμα, αλλάξουν οι προτιμήσεις των καταναλωτών; (π.χ. ο φανατικός καπνιστής πάθει έμφραγμα και φοβάται για την ζωή του). Τότε παραβιάζεται η υπόθεση του Ceteris Paribus και λέμε ότι μεταβάλλεται η Ζήτηση (αλλάζει και η μορφή της συνάρτησης ζήτησης και μετατοπίζεται η καμπύλη ζήτησης προς τα (α) αριστερά αν μειώνεται η ζήτηση και προς τα (β) δεξιά αν αυξάνεται η ζήτηση.


ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν κάποιος από τους υπόλοιπους (πέραν της τιμής) προσδιοριστικούς παράγοντες της ζήτησης μεταβάλλονται λέμε ότι έχουμε μεταβολές στην Ζήτηση ενώ όταν μεταβάλλεται η τιμή λέμε ότι έχουμε αυξομειώσεις στην Ζητούμενη Ποσότητα.


Οι Βασικότεροι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης είναι:

α) Οι προτιμήσεις των καταναλωτών.

Το Καλοκαίρι θέλουμε περισσότερα παγωτά.

(Αύξηση της Ζήτησης - Μετατόπιση καμπύλης ζήτησης προς τα δεξιά)

Το Χειμώνα δεν θέλουμε πολλά παγωτά.

(Μείωση της Ζήτησης - Μετατόπιση καμπύλης ζήτησης προς τα αριστερά)

- Βλέπετε ότι παρόλο που η τιμή του παγωτού παραμένει σταθερή αυξομειώνεται η ζήτηση μας για αυτό.


β) Το εισόδημα των Καταναλωτών

Εδώ έχουμε μία ακόμη διάκριση των αγαθών:

Κανονικά Αγαθά: Όταν αυξάνεται το εισόδημα μας αυξάνεται και η ζήτηση μας για τα αγαθά αυτά και αντίστροφα.

Κατώτερα Αγαθά: Όταν αυξάνεται το εισόδημα μας μειώνεται η ζήτηση μας για τα αγαθά αυτά και αντίστροφα.

Τα κατώτερα αγαθά ("αγαθά του φτωχού") αγοράζονται συνήθως από οικογένειες με πολύ χαμηλό εισόδημα γιατί είναι τα φτηνότερα στην αγορά. (παράδειγμα, μπίρα απο τα Lidl... αν είχατε αρκετά χρήματα θα προτιμούσατε μια επώνυμη μπύρα...)


γ) Οι τιμές των άλλων αγαθών
Υποκατάστατα: είναι δύο ή περισσότερα αγαθά, όταν το ένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί του άλλου, για να ικανοποιήσει την ίδια ανάγκη. (π.χ. μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας)
Η Ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την ίδια κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής του υποκατάστατου αγαθού (ceteris paribus).
Δείτε διάγραμμα σελ 35

Συμπληρωματικά: είναι δύο ή περισσότερα αγαθά, όταν η κατανάλωση του ενός απαιτεί την κατανάλωση του άλλου, για την ικανοποίηση μιας ανάγκης.(π.χ. καφές και ζάχαρη)
Η Ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την αντίθετη κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής του συμπληρωματικού αγαθού (ceteris paribus).
Δείτε διάγραμμα σελ 36

δ) Οι Προσδοκίες και οι Προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με τη μελλοντική εξέλιξη
ι) των τιμών
Φανταστείτε ότι γνωρίζετε ότι σε μία εβδομάδα θα αρχίσουν οι εκπτώσεις. Θα κάνετε τις αγορές σας τώρα; όχι! θα περιμένετε. Άρα η παρούσα ζήτηση θα μειωθεί!
ιι) του εισοδήματος τους
Φανταστείτε ότι ξέρετε ότι θα πάρετε κάποια χρήματα στο τέλος του μήνα. Θα αυξήσετε την τρέχουσα κατανάλωση σας τώρα μιας και θα μπορείτε να την αποπληρώσετε σύντομα.

7. Μεταβολή στη ζητούμενη ποσότητα και μεταβολή στη ζήτηση

Όπως προείπαμε:
- Η ζητούμενη ποσότητα μεταβάλλεται μόνο λόγω μεταβολής της τιμής του αγαθού (ceteris paribus). [Μεταβολές πάνω στην ίδια καμπύλη ζήτησης].
- Η ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται όταν παραμένει σταθερή η τιμή και μεταβάλλεται μόνον ένας προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης. [Μετατοπίζεται ολόκληρη η καμπύλη ζήτησης].

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2008

ΑΟΔΕ - Κεφάλαιο 1

1.4 Η επιχείρηση και το Περιβάλλον της

Πλαγιότιτλοι:
Σκοπός Οικονομικού συστήματος και η επιχείρηση ως υποσύστημα.
"Ολόκληρο το οικονομικό σύστημα...του αντικειμενικού σκοπού της".
- Κάθε επιχείρηση δέχεται πόρους (εισροές) από το ευρύτερο περιβάλλον και τους μετατρέπει σε αγαθά (εκροές), συμμετέχοντας στην προσπάθεια ικανοποίησης του αντικειμενικού σκοπού της.


Δυναμική σχέση της Επιχείρησης με το περιβάλλον της και "Σύστημα Περιβάλλον".

"Με την παραγωγή και διανομή των αγαθών..."Σύστημα Περιβάλλον" ".

Οικονομικοί παράγοντες που εντάσσονται στο περιβάλλον της επιχείρησης.
"Οι οικονομικοί παράγοντες...πρόγραμμα δράσης της επιχείρησης".
- Οικονομικοί παράγοντες.
- Αγορές.
- Υπηρεσίες τριτογενούς τομέα παραγωγής.

Ομάδες συμφερόντων
"Οι επιχειρηματίες, οι προμηθευτές ... συμμόρφωση στους νόμους".
α) Επιχειρηματίες: επιδιώκουν υψηλά κέρδη και κοινωνική προβολή.
β) Χρηματοδότες: επιζητούν ασφάλεια των κεφαλαίων τους και υψηλά κέρδη.
γ) Προμηθευτές: επιζητούν καλή συνεργασία, φερέγγυες και διαρκείς συναλλαγές.
δ) Πελάτες: επιζητούν ποιότητα, καλές τιμές και εξυπηρέτηση.
ε) Κράτος: ΑΠΑΙΤΕΙ είσπραξη φόρων και εισφορών καθώς και συμμόρφωση στους νόμους.
Εξελισσόμενο Περιβάλλον και Δημιουργική Καταστροφή.
"Το περιβάλλον όμως συνεχώς εξελίσσεται...το αποκαλούν "δημιουργική καταστροφή" "
- Οι επιχειρήσεις, προκειμένου να επιβιώνουν και να αναπτύσσονται, πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις και εγκαίρως να προσαρμόζονται.
- Όσες το κατορθώνουν μεγεθύνονται, ελαχιστοποιούν το κόστος παραγωγής και τελικά επιβιώνουν.
- Οι υπόλοιπες συρρικνώνονται και λόγω του ανταγωνισμού σταματούν τη λειτουργία τους.

1.4.1 Στοιχεία του Περιβάλλοντος
Ι) Γενικό (εξωτερικό) Περιβάλλον
1) Το οικονομικό περιβάλλον (δομές οικονομίας, ρυθμοί ανάπτυξης, δείκτες πληθωρισμού κτλ)
2) Το νομικό περιβάλλον (νόμοι λειτουργίας της επιχείρησης, των συναλλαγών, των εργασιακών σχέσεων)
3) Το κοινωνικό περιβάλλον (Κοινωνική οργάνωση της χώρας, δημογραφικά χαρακτηριστικά, συνδικαλιστικό κίνημα)
4) Το τεχνολογικό περιβάλλον (η πλέον "ορατή" επίδραση του εξωτερικού περιβάλλοντος)
5) Το πολιτισμικό περιβάλλον (εθνολογικά και λαογραφικά χαρακτηριστικά, ήθη, έθιμα, παραδόσεις, θρησκεία, σύστημα αξιών)
6) Το πολιτικό περιβάλλον (θεσμικό πλαίσιο)
7) Το οικολογικό περιβάλλον (Η επιχείρηση προκαλεί προβλήματα στο περιβάλλον όπως επίσης δέχεται τις αρνητικές επιπτώσεις απο τις βλάβες που η ίδια

ΙΙ) Ειδικό (εσωτερικό) Περιβάλλον
1) Προμηθευτές υλικών ή υπηρεσιών
2) Οι καταναλωτές και οι πελάτες
3) Οι εργαζόμενοι και η συνδικαλιστική τους ένωση
4) Οι πιστωτές, χρηματοδότες, μέτοχοι
5) Επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την επιχείρηση.

1.4.2 Η Κοινωνική Ευθύνη της Επιχείρησης
- Γιατί η επιχείρηση αποτελεί σημαντικό κοινωνικό θεσμό;
α) Σημασία εργασίας για τον άνθρωπο (οι επιχειρήσεις προσφέρουν απασχόληση).
β) Σημασία των αγαθών που παράγονται και καλύπτουν τις ανάγκες του ανθρώπου.
- Οι ιδιοκτήτες, τα στελέχη και οι εργαζόμενοι οφείλουν να κατανοούν το βαθμό ευθύνης της επιχείρησης απέναντι στην κοινωνία και να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους.
- Ανάγκη: (1) Νομοθεσίας και (2) Κώδικα εθιμικών κανόνων ή κώδικα επιχειρησιακής ηθικής.
Ευθύνες:
α) Προσφορά Αγαθών.
β) Τήρηση κείμενης νομοθεσίας.
γ) Κοινωνική και πολιτιστική συνεισφορά.
δ) Συμβολή στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
ε) Συνεισφορά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2008

ΑΟΔΕ - Κεφάλαιο 1


1.3 Λειτουργίες της Επιχείρησης

Η αλυσίδα των Επιχειρησιακών Λειτουργιών

Όπως κάθε οργανισμός, έτσι και η επιχείρηση, προκειμένου 1) να ζήσει, 2) ν'ανταποκριθεί στην αποστολή της και 3) να πετύχει τους στόχους της, πρέπει να αναπτύξει δράση με συγκεκριμένες λειτουργίες.

Πλαγιότιτλος: Οι κύριες Λειτουργίες της επιχείρησης και η σημασία των δευτερευουσών επιχειρησιακών λειτουργιών.

Κύριες Λειτουργίες: Παραγωγική - Εμπορική - Οικονομική.
Άλλες: Λειτουργία Προμηθειών - Έρευνα και Ανάπτυξη - Πληροφόρησης - Δημοσίων Σχέσεων.

SOS: "Ο αρμονικός συνδυασμός όλων των λειτουργιών γίνεται αποτελεσματικός κάτω από το συνδετικό και καθοδηγητικό ιστό της "αόρατης" διοικητικής λειτουργίας".
Τι κάνει αυτή; συνδυάζει τους παραγωγικούς συντελεστές (όπως είδαμε και στο 1.2 για την επιχειρηματικότητα), σύμφωνα με τη:
ΒΑΣΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΡΧΗ (επιδιώκω το max με το min κόστος)

Αναλυτικότερα Οι λειτουργίες είναι:

Ι) Η Παραγωγική Λειτουργία
- Η πιο σημαντική λειτουργία.
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
1) Επεξεργασία υλικών και πληροφοριών.
2) Χρήση και συντήρηση των μέσων για την παραγωγή.
3) Έλεγχος ποιότητας των παραγόμενων αγαθών.

ΙΙ) Η Εμπορική Λειτουργία
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
1) Έρευνα των αναγκών των καταναλωτών.
2) Σχεδιασμός προϊόντων που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών.
(ΠΡΟΣΟΧΗ: πολλοί μαθητές μπερδεύονται και το εντάσσουν στην παραγωγική λειτουργία)
3) Προβολή και προώθηση των προϊόντων.
4) Πώληση και Διανομή.
- "Η εμπορική λειτουργία εκφράζεται κυρίως με τις σύγχρονες έννοιες του Μάρκετινγκ και των Πωλήσεων".

ΙΙΙ) Η Οικονομική Λειτουργία
- Η λειτουργία της επιχείρησης έχει ως συνέπεια την απόκτηση και χρήση κεφαλαίου (άλλο ένα σημείο που οι συγγραφείς αγνοούν τον ορισμό του κεφαλαίου).
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
1) Εξεύρεση του κεφαλαίου που απαιτείται για την ίδρυση της Οικονομικής Μονάδας.
2) Η αξιοποίησή του (κεφαλαίου) με τις πλέον αποδοτικές επιλογές.
3) Όλες οι διαχειριστικές και λογιστικές διαδικασίες...
4) Αντιμετώπιση των νομικών και φορολογικών υποχρεώσεων.
5) ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΗ των αποτελεσμάτων της.

IV) Λειτουργία Προμηθειών
- Εξασφαλίζει τα απαραίτητα προϊόντα ή υπηρεσίες που μια επιχείρηση έχει ανάγκη για τη λειτουργία της και την επίτευξη των στόχων της.
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
1) Οικονομικότερη προμήθεια α) μηχανημάτων, β) πρώτων υλών και γ) οποιωνδήποτε άλλων υλικών στοιχείων.
2) Η α) έρευνα τιμών, β) η αγορά και η γ) αποθήκευση των πιο πάνω απαραίτητων στοιχείων.
3) Συνεχής παρακολούθηση των αποθεμάτων...
- Εξασφαλίζει βασικούς πόρους που είναι απαραίτητοι για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.

V) Έρευνα και Ανάπτυξη
- Αντικείμενο: Η ανεύρεση α) νέων τρόπων παραγωγής και β) βελτίωσης των υπαρχόντων, με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και γ) κάθε καινοτομίας που βοηθάει στη δημιουργία νέων αγαθών και υπηρεσιών, ικανών να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς και να αναδείξουν νέες.
- Πολύ σημαντική λειτουργία αφού "η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις καινοτομίες που αφορούν νέα προϊόντα και μεθόδους παραγωγής ή βελτιώσεις όσων υπάρχουν".
- ΠΡΟΣΟΧΗ: Ακόμα και για τις μικρές επιχειρήσεις η λειτουργία αυτή αναπτύσσεται σε απλές μορφές.

VI) Λειτουργία την Πληροφόρησης
- Σημερινή πραγματικότητα: χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και συνεχεία αλλαγές
- Άρα: η λήψη αποφάσεων και η υλοποίηση αυτών, η συνεργασία και ο συντονισμός απαιτούν αρκετές πληροφορίες.
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
Οι επιχειρήσεις
1) Αποκτούν
2) Επεξεργάζονται
3) Αποθηκεύουν
4) Διανέμουν
5) Υλοποιούν (???)
τις απαραίτητες πληροφορίες.

VII) Λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων
- Ανάγκη:
α) ανάπτυξης καλών σχέσεων με άλλες επιχειρήσεις, οργανισμούς, άτομα ή ομάδες.
β) να προβάλλει μια καλή εικόνα προς αυτούς.
για να κερδίσει 1) εκτίμηση, 2) σεβασμό, 3) θετικές εντυπώσεις.
- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
1) Προβολή των θετικών σημείων και της συνολικής εικόνας.
2) Οργάνωση και αξιοποίηση εκδηλώσεων...
3) Σχέσεις με τα ΜΜΕ.
4) Ενέργειες φιλανθρωπίας.
5) Χορηγίες πολιτιστικών και επιστημονικών δραστηριοτήτων.

Προετοιμασία Πανελλαδικών

Καθηγητής παραδίδει μαθήματα:

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
(ΑΟΘ)

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών
(ΑΟΔΕ)

Άριστη Γνώση αντικειμένου
Σύγχρονες Μέθοδοι διδασκαλίας
Σεβασμός στην προσωπικότητα του μαθητή

τηλ. επικοινωνίας: 694-8200440
(φιλική καταχώρηση)