Επιλέξτε απο το μενού "
Ετικέτες" αριστερά το μάθημα ή το κεφάλαιο που θέλετε καθώς και τις συμβουλές μας για μια επιτυχή πορεία στο δύσκολο έργο σας!

Γενική Περιγραφή των μαθημάτων της Οικονομίας και της
Διοίκηση θα βρείτε στο κάτω μέρος του blog...

Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Θέματα Εξετάσεων Προσομοίωσης 2009

Πέρα από τις όποιες διαφωνίες μας ως προς τη χρησιμότητα και τη σημασία αυτής της διαδικασίας, παραθέτουμε τα θέματα των εξετάσεων προσομοίωσης περισσότερο για εξάσκηση των μαθητών

Οι λύσεις θα ακολουθήσουν σύντομα!

Με κόκκινο χρώμα αναφέρονται σχόλια και κυρίως ΛΑΘΗ που υπήρχαν στα θέματα αυτά (τα οποία δυστυχώς είναι αδικαιολόγητα πολλά)


Ομάδα Α

Ερωτήσεις Σωστού/Λάθους

Α1. Αν αυξηθεί η τιμή ενός αγαθού Χ, θα μειωθεί η συνολική δαπάνη του υποκατάστατου αγαθού Ψ.

Α2. Σε μια υποθετική οικονομία, με σταθερό κόστος ευκαιρίας, η μεταβολή του αριθμού των εργαζομένων, δεν μεταβάλλει το κόστος ευκαιρίας.

Α3. Όταν το Συνολικό Προϊόν (ΤΡ) είναι μέγιστο. Τότε το Οριακό Προϊόν (ΜΡ) είναι μηδέν και το οριακό κόστος (MC) είναι άπειρο.
(Ερώτηση ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ – ΑΓΝΟΗΣΤΕ το άπειρο…)

Α4. Αν η καμπύλη ζήτησης είναι ευθεία γραμμή που τέμνει τον άξονα των τιμών στο σημείο Α και το άξονα των ποσοτήτων στο σημείο Β, η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή είναι διαφορετική σε όλο το μήκος της.

Α5. Ο Δείκτης Τιμών ενός έτους προκύπτει από τον τύπο: ΔΤ=(Τέτους/Τέτουςβάσης)*100 όταν η οικονομία παράγει μόνο ένα αγαθό.
(Να ενημερώσουμε πώς ο συμβολισμός Τ για την τιμή έχει αντικατασταθεί στο βιβλίο της Οικονομίας από το 2000 με το λατινικό P (price). Άρα όταν λέει Τέτους εννοεί Ρέτους)


Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής

Α6. Όταν υπολογίζουμε την ελαστικότητα τόξου βρίσκουμε:
(α) την ελαστικότητα ως προς την τιμή στο μέσο του τόξου ΑΒ
(β) την ελαστικότητα ως προς την τιμή στο σημείο Α
(γ) την ελαστικότητα ως προς την τιμή στο σημείο Β
(δ) την ελαστικότητα ως προς την τιμή, κατά προσέγγιση στο μέσο του τόξου ΑΒ

Α7. Όταν η μείωση της ζήτησης είναι μικρότερη από τη μείωση της προσφοράς τότε:
(α) αυξάνεται η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας
(β) μειώνεται η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας
(γ) αυξάνεται η τιμή ισορροπίας και μειώνεται η ποσότητα ισορροπίας
(δ) μειώνεται η τιμή ισορροπίας και αυξάνεται η ποσότητα ισορροπίας

Σχόλιο Ομάδας Α: Πολλά λάθη και παίζουμε με τις λέξεις...

Ομάδα Β

Να περιγράψετε:

α. τον πληθωρισμό ζήτησης

β. τον πληθωρισμό κόστους.

γ. τον στασιμοπληθωρισμό

Σχόλιο Ομάδας Β: Ερώτηση θεωρίας από το κεφάλαιο 9. Τίποτα περισσότερο ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να την ξέρει!
Ομάδα Γ

Δίνεται ο παρακάτω πίνακας που παρουσιάζει την τιμή, την προσφερόμενη ποσότητα και το ημερομίσθιο (W).


Τιμή

Qs

W

Α

10

120

1.000

Β

12

125

1.500

Γ

15

130

1.000

Δ

20

140

1.000

Ε

24

150

2.000

Ζ

30

160

1.000


Γ1. Να υπολογίσετε τις τοξοειδείς ελαστικότατες προσφοράς σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς (μέχρι δύο δεκαδικά).

Γ2 .
α. Πόσες καμπύλες προσφοράς μπορούν να γίνουν με τα δεδομένα του παραπάνω πίνακα και γιατί;

β. Να προσδιοριστεί η αλγεβρική μορφή της συνάρτησης προσφοράς.
(Πώς μπορεί να γίνει αυτό; ΔΕΝ λέει πουθενά ότι είναι γραμμική… άρα δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον γνωστό τύπο για τον προσδιορισμό της συνάρτησης! – Εδώ θεωρήστε ότι είναι γραμμική παρόλο που από λάθος ΔΕΝ το αναφέρει)

γ. Να γίνει διαγραμματική απεικόνιση.
Γ3. Σε ποιο σημείο της καμπύλης προσφοράς η ελαστικότητα προσφοράς ως προς την τιμή είναι ίση με 1/2;
(Απαράδεκτο ερώτημα! Πρέπει να ξέρετε ότι από τον τύπο της ελαστικότητας το ΔQ/ΔΡ ειναι ίσο με την κλίση της ευθείας (δηλαδή το δ στη συνάρτηση προσφοράς), να το αντικαταστήσετε στον τύπο, να βάλετε όπου Q τη συνάρτηση προσφοράς και να βρείτε το Ρ! Remember...τυπικά δεν ξέρουμε ότι η συνάρτηση ειναι γραμμική...)

Σχόλιο Ομάδας Γ: Αδιάφορη Άσκηση με λάθος στο β υποερώτημα. Εύκολη

Ομάδα Δ


Δίνεται ο πίνακας για ένα αγαθό Χ, τα στοιχεία του πίνακα προκύπτουν από τον κλάδο παραγωγής του αγαθού Χ στον οποίο υπάρχουν 100 επιχειρήσεις.
(ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ λέει ότι τα παρακάτω στοιχεία αναφέρονται σε μία επιχείρηση αλλά και για τις 100)


L

Q

TC

0

0

10

1

5

40

3

10

60

4

20

110

6

50

410

8

100

1.160


Δ1. Να κατασκευάσετε τον αγοραίο πίνακα προσφοράς

Δ2. Στο σημείο Κ (QD=25, P=15) η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή είναι ΕD=-3.
α. Να υπολογίσετε την αγοραία συνάρτηση ζήτησης θεωρώντας ότι είναι γραμμική.
(Να θυμάστε ότι η ελαστικότητα αναφέρεται πάντα στο αρχικό σημείο...)

β. Να βρείτε την τιμή και την ποσότητα ισορροπίας
(ΠΡΟΣΟΧΗ: Εχει πει ότι η συνάρτηση ζήτησης είναι γραμμική αλλά για τη συνάρτηση προσφοράς δεν έχει πει τίποτα... Θα χρησιμοποιήσετε ΜΟΝΟ τον πίνακα προσφοράς που έχετε από το Δ1)

γ. Να δείξετε σε διάγραμμα το σημείο ισορροπίας της αγοράς του αγαθού Χ.

Δ3. Να υπολογίσετε και να εξηγήσετε την ποσοστιαία μεταβολή της συνολικής δαπάνης των καταναλωτών όταν η τιμή αυξάνεται από 8 σε 13 ευρώ.

Δ4. Αν το κράτος επιβάλει στην αγορά του αγαθού Χ κατώτατη τιμή Ρκ=15 τότε:
α. Ποια θα είναι τα συνολικά έσοδα των παραγωγών του αγαθού Χ και από ποιους;
β. Ποια θα είναι η ποσοστιαία μεταβολή των κερδών των παραγωγών, αν η τιμή αυξηθεί από 10 σε 15 ευρώ;
(ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ λέει των εσόδων, λέει των κερδών / Κέρδη=Έσοδα-Κόστος)

Δ5. Αν το κράτος επιβάλει στην αγορά του αγαθού Χ ανώτατη τιμή ΡΑ=5 τότε:
α. Να υπολογίσετε το έλλειμμα ή το πλεόνασμα προσφοράς που θα δημιουργηθεί.

β. Να υπολογίσετε το μέγιστο πιθανό ύψος του «καπέλου» που θα πληρώσουν οι καταναλωτές προκειμένου να αγοράσουν την περιορισμένη προσφερόμενη ποσότητα από το αγαθό Χ.
(Το σωστό θα ήταν "του μέγιστου καπέλου")

γ. Να υπολογίσετε τα νόμιμα και τα παράνομα συνολικά έσοδα των παραγωγών του αγαθού Χ.

Σχόλιο Ομάδας Δ: Μεγάλη Άσκηση, αρκετά καλή που καλύπτει ένα πολύ μεγάλο εύρος της ύλης!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Προετοιμασία Πανελλαδικών

Καθηγητής παραδίδει μαθήματα:

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
(ΑΟΘ)

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών
(ΑΟΔΕ)

Άριστη Γνώση αντικειμένου
Σύγχρονες Μέθοδοι διδασκαλίας
Σεβασμός στην προσωπικότητα του μαθητή

τηλ. επικοινωνίας: 694-8200440
(φιλική καταχώρηση)