Επιλέξτε απο το μενού "
Ετικέτες" αριστερά το μάθημα ή το κεφάλαιο που θέλετε καθώς και τις συμβουλές μας για μια επιτυχή πορεία στο δύσκολο έργο σας!

Γενική Περιγραφή των μαθημάτων της Οικονομίας και της
Διοίκηση θα βρείτε στο κάτω μέρος του blog...

Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Τα θέματα και οι Απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Ομάδα Α

Ερωτήσεις Σωστού/Λάθους

Α1. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) σε σταθερές τιμές μετράει την αξία της συνολικής παραγωγής σε τιμές του έτους βάσης.
Σωστό (κεφ. 7)

Α2. Ο πληθωρισμός ευνοεί όλα τα άτομα που το χρηματικό τους εισόδημα αυξάνεται με ρυθμό μικρότερο από τον ρυθμό πληθωρισμού.
Λάθος (κεφ. 9)

Α3. Η διαρθρωτική ανεργία οφείλεται σε τεχνολογικές μεταβολές, οι οποίες δημιουργούν νέα επαγγέλματα και αχρηστεύουν άλλα, και σε αλλαγές στη διάρθρωση της ζήτησης, οι οποίες αυξάνουν τη ζήτηση ορισμένων προϊόντων και ταυτόχρονα μειώνουν τη ζήτηση άλλων.
Σωστό (κεφ. 9)

Α4. Στην αγορά ενός αγαθού, η μείωση της προσφοράς του, με σταθερή τη ζήτησή του, προκαλεί μείωση της τιμής ισορροπίας και αύξηση της ποσότητας ισορροπίας.
Λάθος (κεφ. 5)

Α5. Μία μείωση της τιμής ενός αγαθού κατά 10% θα οδηγήσει σε μια αύξηση της ζητούμενης ποσότητας του πάνω από 10%, αν η ζήτηση είναι ελαστική.
Σωστό (κεφ. 2)


Ερωτήσεις πολλαπλής Επιλογής

Α6. Η φάση του οικονομικού κύκλου που χαρακτηρίζεται από αύξηση της παραγωγής, του εισοδήματος και της απασχόλησης είναι η φάση:
(β) της ανόδου ή άνθισης (κεφ. 9)

Α7. Η Συνολική Δαπάνη των καταναλωτών για ένα αγαθό αυξάνεται όταν:
(γ) Η τιμή του αγαθού αυξάνεται και η ζήτησή του είναι ανελαστική. (κεφ. 2)



Ομάδα Β

Ένας από τους προσδιοριστικούς παράγοντες της ζήτησης ενός αγαθού είναι και οι «τιμές των άλλων αγαθών». Υπάρχουν αγαθά που η μεταβολή της τιμής του ενός επηρεάζει τη ζήτηση του άλλου.
Να δώσετε τους ορισμούς των κατηγοριών στις οποίες διακρίνονται τα αγαθά αυτά.
Να εξηγήσετε με τη βοήθεια διαγραμμάτων πώς η αύξηση της τιμής του ενός αγαθού επηρεάζει τη ζήτηση του άλλου, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν τα δύο αγαθά.

Σχολικό βιβλίο σελ 35-36

«Οι τιμές των άλλων αγαθών»
(ΚΑΙ σχήματα!)
(κεφ. 2)

Ομάδα Γ

Μια υποθετική οικονομία παράγει δύο μόνο αγαθά, το Χ και το Υ. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται έξι συνδυασμοί ποσοτήτων των αγαθών Χ και Υ που παράγει η εν λόγω οικονομία, με δεδομένη την τεχνολογία παραγωγής και χρησιμοποιώντας αποδοτικά (ορθολογικά) όλους τους συντελεστές παραγωγής που έχει στη διάθεσή της. (κεφ 1)

Συνδυασμοί

Αγαθό Χ

Αγαθό Υ

Α

100

0

Β

80

40

Γ

60

70

Δ

40

90

Ε

20

105

Ζ

0

110



Γ1. Να σχεδιάσετε την Κ.Π.Δ. της οικονομίας (στο μιλιμετρέ)
Κάνετε το Σχήμα
(ΠΡΟΣΟΧΗ, τα σημεία τα ενώνουμε με ευθύγραμμα τμήματα, ΟΧΙ καμπυλωτά!)

Γ2. Να υπολογίσετε το κόστος ευκαιρίας του Υ σε όρους του Χ, όταν η οικονομία μετακινείται από την συνδυασμό Γ στον συνδυασμό Δ, καθώς και το κόστος ευκαιρίας του Χ σε όρους του Υ, όταν η οικονομία μετακινείται από τον συνδυασμό Β στον συνδυασμό Α.

ΚEΥ=ΔΧ/ΔΥ=60-40/90-70=1
(από Γ στο Δ)

KEx=ΔΥ/ΔΧ=40-0/100-80=2
(από Β στο Α)


Γ3. Αν η οικονομία παράγει 50 μονάδες από το αγαθό Χ, ποια είναι η μέγιστη ποσότητα του αγαθού Υ που μπορεί να παραχθεί;

Y=80
(1=60-50/Υ-70)

Γ4. Πώς είναι δυνατόν να παραχθεί ο ανέφικτος συνδυασμός που αντιστοιχεί σε 20 μονάδες του αγαθού Χ και σε 125 μονάδες του αγαθού Υ;
Θα πρέπει είτε να βελτιωθεί η τεχνολογία παραγωγής του αγαθού Υ είτε να αυξηθούν οι παραγωγικοί συντελεστές της οικονομίας που θα είναι εξειδικευμένοι στην παραγωγή του αγαθού αυτού!

Γ5. Να χαρακτηρίσετε τον συνδυασμό που αντιστοιχεί σε 50 μονάδες του αγαθού Χ και σε 40 μονάδες του αγαθού Υ. Τι συμβαίνει στην οικονομία όταν παράγεται αυτός ο συνδυασμός;
Ο συνδυασμός είναι εφικτός αλλά μη αποτελεσματικός! Δεν απασχολούνται δηλαδή πλήρως και αποδοτικά όλοι οι παραγωγικοί συντελεστές της οικονομίας. (πχ έχουμε ανεργία κλπ κλπ)

Ομάδα Δ

Τα δεδομένα του παρακάτω πίνακα αναφέρονται σε μία επιχείρηση που λειτουργεί στη βραχυχρόνια περίοδο. Η εργασία (L) αποτελεί τον μοναδικό μεταβλητό συντελεστή παραγωγής και η τιμή (αμοιβή) της είναι σταθερή. (κεφ 3-4)

L

Q

AP

MP

AVC

MC

0

0

-

-

-

-

1

20

20

20

75

75

2

50

25

30

60

50

3

90

30

40

50

37,5

4

120

30

30

50

50

5

145

29

25

51,72

60



Δ1. Να μεταφέρετε στο τετράδιο σας τον παραπάνω πίνακα και να συμπληρώσετε τα κενά του παρουσιάζοντας τους σχετικούς υπολογισμούς.

Για L=2 Q=50 (AP=Q/L άρα Q=AP*L=25*2=50)
Για L=4 Q=120
Για L=4 AP=30
Για L=2 ΜΡ=30 (MP=ΔQ/ΔL=50-20/2-1=30)

VC=wL οπότε για τον 1 εργάτη που VC=75*20=1500 έχουμε w=1500)*
* Τα VC που χρειαζόμαστε μπορούμε να τα υπολογίσουμε και χρησιμοποιώντας το MC
Άρα για
L=2 VC=1500*2=3000
L=3 VC=1500*3=4.500
συνεπώς AVC=
50 και MC=37,5
(αφού AVC=VC/Q και MC=ΔVC/ΔQ)

Δ2. Να εξηγήσετε εάν ισχύει ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης και σε ποια ποσότητα του μεταβλητού συντελεστή «εργασία» φαίνεται η λειτουργία του και γιατί.
Ο Νόμος της φθίνουσας απόδοσης ισχύει με την προσθήκη του 4ου Εργάτη (εκεί που το MP μειώνεται για πρώτη φορά!)

Δ3. Να κατασκευαστεί ο πίνακας προσφοράς της επιχείρησης, καθώς και ο πίνακας αγοραίας προσφοράς, με δεδομένο ότι το αγαθό παράγεται από 40 όμοιες επιχειρήσεις.
Η καμπύλη προσφοράς ειναι το ανερχόμενο τμήμα της καμπύλης του MC πάνω από το AVC.
Πρέπει να δω που AVC=MC με το ΜC αυξανόμενο και απο το σημείο αυτό θεωρώ όπου MC=P για να κατασκευάσω τον πίνακα προσφοράς!

P=MC

Q για 1 επιχείρησης

Q για τις 40 επιχειρήσεις

50

120

4800

60

145

5800



Δ4. Να βρεθεί η αγοραία συνάρτηση προσφοράς, με δεδομένο ότι αυτή είναι γραμμική.
Από τον τύπο γης ευθείας (γνωρίζοντας και δύο σημεία) έχω: Qs=-200+100P

Δ5. Χρησιμοποιώντας την αγοραία συνάρτηση προσφοράς, να βρείτε την ελαστικότητα προσφοράς του αγαθού, όταν η τιμή του αυξάνεται από 52 σε 55 χρηματικές μονάδες.
Es=ΔQ/ΔP * P/Q = 52/50=1,04 (Ελαστική)


Σχολιασμός Θεμάτων:
Σχετικά απαιτητικά Σ/Λ και πολλαπλής επιλογής.
Καλό θέμα ανάπτυξης που δεν απαιτούσε παπαγαλία αλλά σωστή κρίση από τον μαθητή.
Πολύ Ευκολες και αναμενόμενες ασκήσεις.


Γενικός Χαρακτηρισμός Θεμάτων: Εύκολα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Προετοιμασία Πανελλαδικών

Καθηγητής παραδίδει μαθήματα:

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
(ΑΟΘ)

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών
(ΑΟΔΕ)

Άριστη Γνώση αντικειμένου
Σύγχρονες Μέθοδοι διδασκαλίας
Σεβασμός στην προσωπικότητα του μαθητή

τηλ. επικοινωνίας: 694-8200440
(φιλική καταχώρηση)